REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
KRONODOM PODŁOGI I DRZWI
Niniejszy regulamin (dalej także: “Regulamin”) został sporządzony przez KRONODOM spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pszczynie celem określenia zasad sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: https://kronodom.pl/ (dalej także: „Sklep internetowy” lub „Sklep”) oraz usług i funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem tegoż Sklepu.
§1. ZASADY OGÓLNE
-
Podmiotem prowadzącym Sklep internetowy jest KRONODOM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pszczynie, ul. Górnośląska 3, 43-200 Pszczyna, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000890588, posługująca się numerem REGON: 388472439 oraz NIP: 6381844547, kapitał zakładowy 50.000,00 zł wpłacony w całości, tel. 506 200 009
adres e-mail: esklep@kronodom.pl (dalej także: „KRONODOM” lub „Sprzedawca”). -
Sklep internetowy funkcjonuje na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, które w szczególności określają prawa i obowiązki Użytkowników związane z korzystaniem przez nich ze Sklepu.
-
Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego, każdy Użytkownik zobowiązany jest do uważnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika faktu zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz zobowiązaniem się Użytkownika do przestrzegania jego postanowień.
§2. DEFINICJE
Ilekroć w Regulaminie używane są poniższe pojęcia, należy rozumieć je następująco:
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu; Klientem w przypadku osób fizycznych może być wyłącznie osoba pełnoletnia;
-
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z KRONODOM czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
KRONODOM (też: Sprzedawca) – KRONODOM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pszczynie, ul. Górnośląska 3, 43-200 Pszczyna, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000890588, posługująca się numerem REGON: 388472439 oraz NIP: 6381844547, kapitał zakładowy 50.000,00 zł wpłacony w całości, tel. 506 200 009
adres e-mail: esklep@kronodom.pl; -
Produkt – rzecz ruchoma, której zamówienie jest możliwe za pośrednictwem Sklepu;
-
Sklep, Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony w formie elektronicznej za pośrednictwem Internetu pod adresem: https://kronodom.pl/;
-
Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu;
-
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
-
Użytkownik – każda osoba fizyczna posiadająca dostęp do sieci Internet, która korzysta ze Sklepu internetowego;
-
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, określające w szczególności ich rodzaj, liczbę oraz cenę, a także wybrany sposób dostawy i metodę płatności, stanowiące ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i zawierające dane Klienta niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.
§3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Korzystanie ze Sklepu internetowego jest dobrowolne oraz dostępne dla wszystkich Użytkowników.
-
Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga istnienia aktywnego połączenia pomiędzy narzędziem Użytkownika a siecią Internet. Wymagania dla połączenia z siecią dla każdego narzędzia są różne, jednakże w każdym przypadku niezbędne jest korzystanie z poprawnie zainstalowanej przeglądarki internetowej. Jednocześnie, zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu operacyjnego przeglądarki internetowej.
-
KRONODOM nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane ze sprzętem bądź oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik ani za problemy z siecią Internet, z której korzysta Użytkownik.
-
Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
-
W ramach korzystania ze Sklepu internetowego zakazane jest w szczególności:
-
dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym,
-
naruszanie przez Użytkownika w jakikolwiek sposób dóbr osobistych innych Użytkowników, KRONODOM oraz jego pracowników i osób z nim powiązanych,
-
w miejscach przeznaczonych do zamieszczania danych osobowych zakazane jest podawanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych osobowych, w tym w szczególności wprowadzanie cudzych danych osobowych,
-
podejmowanie przez Użytkownika działań mających na celu jakąkolwiek ingerencję w funkcjonowanie i oprogramowanie Sklepu, w tym w szczególności podejmowanie działań hakerskich służących przełamywaniu zabezpieczeń strony internetowej, umieszczaniu jakichkolwiek plików, aplikacji lub programów negatywnie oddziałujących na innych użytkowników, KRONODOM bądź Sklep (tzw. wirusy, trojany, robaki, backdoory, złośliwe oprogramowanie),
-
podejmowanie przez Użytkownika działań powodujących zakłócenia pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych KRONODOM lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną przez KRONODOM.
-
-
Korzystanie ze Sklepu internetowego może zostać czasowo utrudnione lub uniemożliwione w przypadku wystąpieniu problemów technicznych bądź czasowego wyłączenia dostępu do Sklepu ze względu na jego modernizację lub zwiększenie funkcjonalności.
§4. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
KRONODOM za pośrednictwem Sklepu internetowego świadczy następujące rodzaje usług na rzecz Użytkowników (dalej także: „Usługi świadczone drogą elektroniczną”):
-
rejestracja oraz dostęp do konta,
-
możliwość przeglądania oraz wyszukiwania przez Użytkowników Produktów znajdujących się w Sklepie,
-
możliwość złożenia Zamówienia,
-
subskrypcja newslettera,
-
skorzystanie z formularza kontaktowego,
-
skorzystanie z formularza reklamacyjnego,
-
skorzystanie z przechowalni,
-
skorzystanie z porównywarki.
w zakresie uregulowanym w niniejszym Regulaminie.
-
-
Usługi świadczone drogą elektroniczną są bezpłatne, z zastrzeżeniem konieczności uiszczania ceny na poczet realizacji Zamówienia w związku z zwartą Umową sprzedaży.
-
Umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostają zawarte z Klientem z chwilą skorzystania przez niego z dowolnych usług.
-
Skorzystanie z usług wskazanych w ust. 1 pkt a., c.-f. wymagają dodatkowo wypełnienia odpowiedniego formularza interaktywnego.
-
Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną mogą być składane w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@kronodom.pl. KRONODOM rozpatrzy reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oraz w tym terminie udzieli na nią odpowiedzi.
-
Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych, wskazuje się, że do usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się warunki świadczenia usług, o których mowa w §3 niniejszego Regulaminu.
§5. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
-
Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
-
Użytkownik może za pośrednictwem Sklepu złożyć Zamówienie Produktów spośród propozycji przedstawionych przez KRONODOM.
-
Każdorazowo w zakładce Produktu w Sklepie internetowym przedstawiana jest nazwa Produktu, jego opis, właściwości, cena oraz jednostka miary.
-
W celu złożenia Zamówienia, Użytkownik wypełnia interaktywny formularz, w którym należy:
-
wskazać wybrane Produkty oraz ich liczbę/ilość,
-
wskazać lub potwierdzić wybrany sposób dostawy oraz metodę płatności,
-
wskazać niezbędne dane kontaktowe oraz adresowe (adres e-mail, imię i nazwisko i nazwę firmy (jeśli dotyczy), adres, numer telefonu) oraz ewentualnie dane do faktury (jeśli dotyczy)
-
zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia, a następnie dokonuje wyboru metody płatności dokonywanej na poczet realizacji Zamówienia.
-
-
Zamówienie uznaje się za złożone w chwili jego otrzymania przez KRONODOM.
-
Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oferty nabycia określonego Produktu lub Produktów.
-
Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych, przyjmuje się, że w Zamówienie Klienta jest wiążące przez 2 dni robocze od dnia jego złożenia – jeżeli KRONODOM w tym terminie nie prześle Klientowi potwierdzenia otrzymania Zamówienia, dochodzi do jego automatycznego anulowania, a KRONODOM zobowiązany jest do zwrotu na rzecz Klienta płatności, jaka została przez niego uiszczona na poczet realizacji Zamówienia (o ile została dokonana przez Klienta), z wykorzystaniem tej samej metody płatności, z której skorzystał Klient.
§6. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
W chwili przesłania Użytkownikowi potwierdzenia otrzymania zamówienia przez KRONODOM, dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy tym Użytkownikiem a KRONODOM.
-
Po potwierdzeniu otrzymania Zamówienia, KRONODOM przystępuje do jego realizacji, która następuje:
-
w terminie 1 dnia roboczego, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej (w przypadku posiadania całości Produktów w zamówieniu dostępnych na magazynie KRONODOM),
-
w terminie wskazanym na stronie Produktu (w przypadku Produktów dostępnych na indywidualne zamówienie) liczonym od chwili otrzymania przez Klienta w/w potwierdzenia.
-
W tym czasie, KRONODOM dokonuje kompletacji Produktów oraz przygotowuje je do wysyłki do Klienta z wykorzystaniem wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
-
W przypadku wyboru płatności przelewem lub płatności internetowej (PayU), KRONODOM nie przystępuje do realizacji Zamówienia do czasu zaksięgowania środków na swoim rachunku bankowym.
-
Wskazany w ust. 2. powyżej termin realizacji Zamówienia nie uwzględnia okresu niezbędnego do doręczenia przesyłki Klientowi, który zależny jest od wybranego przez Klienta sposobu dostawy. Szacowany termin dostawy kurierskiej na terenie Polski wynosi 2-3 dni robocze. KRONODOM nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie przesyłki – w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
-
KRONODOM ma prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania Zamówienia gdy nastąpi brak możliwości realizacji Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Klienta, tj. w szczególności w przypadku:
-
nieprawidłowego wypełnienia przez Klienta formularza Zamówienia uniemożliwiającego wysyłkę towaru lub kontakt z Klientem,
-
gdy wskazane miejsce dostawy znajduje się poza terytorium Polski,
-
gdy przy wyborze płatności przelewem lub płatności internetowej (PayU) Zamówienie nie zostanie opłacone przez Klienta w terminie 24h od chwili złożenia Zamówienia.
-
-
W przypadku, gdy nastąpi brak możliwości realizacji Zamówienia, KRONODOM w powyżej określonym terminie mailowo poinformuje Klienta (o ile to będzie możliwe) o odstąpieniu od Umowy sprzedaży i anulowaniu zamówienia, a następnie w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania Klientowi tejże, zwróci na rzecz Klienta płatność, jaka została przez niego uiszczona na poczet realizacji Zamówienia (o ile została dokonana przez Klienta), z wykorzystaniem tej samej metody płatności, z której skorzystał Klient.
§7. CENY I PŁATNOŚCI
-
Ceny prezentowane w Sklepie podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Ceny Produktów nie obejmują kosztów wysyłki/dostawy Zamówienia.
-
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 maja 2014 r o informowaniu o cenach towarów i usług, w przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie KRONODOM uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen z zastrzeżeniem, że w żadnym przypadku zmiany cen nie będą dotyczyć Zamówień w trakcie realizacji.
-
Koszty wysyłki/dostawy naliczane są odrębnie od każdego Zamówienia, w zależności od ilości/gabarytów Produktów w Zamówieniu. Koszt wysyłki/dostawy przekazywany jest Klientowi na etapie składania Zamówienia (w koszyku Klienta).
-
Na etapie składania Zamówienia, Klient ma możliwość wyboru metody płatności spośród następujących opcji:
-
Płatność przelewem – w formie przedpłaty,
-
Płatność internetowa (za pośrednictwem podmiotu realizującego płatność PayU) - w formie przedpłaty,
-
Płatność przy odbiorze Zamówienia (w przypadku Zamówienia z odbiorem w punkcie stacjonarnym KRONODOM).
-
-
Obsługa płatności internetowej dokonywana jest przez podmiot zewnętrzny obsługujący transakcje płatnicze, a KRONODOM przekazuje temu podmiotowi dane osobowe Klientów korzystających z tejże metody płatności. W takim przypadku, podmiot zewnętrzny obsługujący transakcje płatnicze staje się niezależnym administratorem danych osobowych Klienta, które przetwarza celem przeprocesowania płatności.
-
Podmiotem zewnętrznym obsługującym internetowe transakcje płatnicze za pośrednictwem Sklepu jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu. Informacje o przetwarzaniu przez ten podmiot danych Klientów w związku z obsługą płatności internetowych można znaleźć w tym miejscu: https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/#block_5ebd7497eaa46
§8. SPOSOBY DOSTAWY ZAMÓWIENIA
-
W chwili składania Zamówienia, Klient wskazuje wybrany przez niego sposób dostawy Zamówienia spośród następujących:
-
odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym KRONODOM,
-
przesyłka kurierska,
-
transport sklepowy tj. organizowany przez KRONODOM, którego koszt uzależniony jest od odległości miejsca dostawcy od magazynu KRONODOM i obliczany jest zgodnie ze stawką kilometrową 3,10 zł brutto/1 km.
-
-
KRONODOM realizuje Zamówienia z dostawą wyłącznie na terenie Polski, pod adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
-
Po zakończeniu realizacji Zamówienia i dokonaniu jego wysyłki przez KRONODOM, Klient otrzyma mailowe Potwierdzenie wysłania Zamówienia.
-
Do przesyłki KRONODOM dołączy dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT.
-
Klient będący Konsumentem jest uprawniony, zaś niebędący Konsumentem jest zobowiązany sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera. Jeżeli przesyłka nie zawiera wskazanego w Zamówieniu Produktu, Produkt jest niezgodny z zamówieniem, są braki ilościowe lub Produkt jest uszkodzony (zwłaszcza jeżeli paczka nosi znamiona uszkodzenia), Klient będący Konsumentem jest uprawniony, zaś niebędący Konsumentem jest zobowiązany, do spisania protokołu szkody w obecności kuriera. Klient niebędący Konsumentem wszelkie widoczne wady Produktu zgłasza KRONODOM poprzez reklamację najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki. Niewykonanie obowiązków opisanych w niniejszym ustępie przez Klienta niebędącego Konsumentem zwalnia KRONODOM z odpowiedzialności z tytułu nieprawidłowości w dostawie lub wynikających z tejże dostawy. Reklamacje w tym względzie nie będą uwzględniane.
-
Obowiązki wskazane w ust. 4 powyżej, odnoszące się do Klienta niebędącego Konsumentem, nie dotyczą osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ KONTRAKTOWA
-
KRONODOM dostarcza Klientowi towary nowe oraz pozbawione wad.
-
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument może skorzystać z uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową określonych w Ustawie o prawach konsumenta.
-
KRONODOM nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy, Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
-
ETAP I - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego wymiany. W tym celu, udostępnia KRONODOM towar podlegający wymianie. Zgodnie z przepisami:
-
KRONODOM może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub KRONODOM może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla KRONODOM. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla KRONODOM, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
-
Przy ocenie nadmierności kosztów dla KRONODOM uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
-
KRONODOM dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której KRONODOM został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi KRONODOM.
-
-
ETAP II (z zastrzeżeniem pkt d. poniżej) - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach:
-
gdy KRONODOM odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
-
gdy KRONODOM nie doprowadził towaru do zgodności z umową;
-
gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że KRONODOM próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
-
gdy brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany towaru;
-
z oświadczenia KRONODOM lub okoliczności wyraźnie wynika, że KRONODOM nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
-
-
W przypadku, o którym mowa ust. 10 powyżej, zgodnie z przepisami:
-
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
-
KRONODOM zwróci Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
-
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
-
W razie odstąpienia od umowy, Konsument musi niezwłocznie zwrócić towar KRONODOM. W takim przypadku, KRONODOM zwróci Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
-
KRONODOM dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiej samej metody zapłaty, jakiej użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu.
-
-
KRONODOM ponosi koszt dostarczenia reklamowanego przez Konsumenta towaru, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, także koszt przesłania towaru do Konsumenta.
-
Postanowienia ust. 1-7 niniejszego paragrafu stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Wobec Klientów będących przedsiębiorcami, do których nie stosuje się ochrony konsumenckiej, przepisy dotyczące rękojmi, o której mowa w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, nie będą miały zastosowania (są wyłączone) – stosowane będą przepisy ogólne w zakresie odpowiedzialności kontraktowej.
-
Na towar może również zostać udzielona gwarancja od producenta, z której skorzystanie możliwe jest przez każdego Klienta po okazaniu Sprzedawcy karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu. W takim przypadku, KRONODOM – w imieniu Klienta – przekaże producentowi reklamację celem jej rozpatrzenia – procedurę reklamacyjną w tym zakresie określa jednak każdorazowo producent. Celem uchylenia wszelkich wątpliwości interpretacyjnych, wskazuje się, że Sprzedawca nie udziela gwarancji odrębnej od gwarancji producenta.
§10. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
-
Klient – w zależności od statusu oraz przysługujących mu uprawnień (odpowiedzialność za zgodność towaru z umową/odpowiedzialność kontraktowa/gwarancja producenta), o których mowa w §9. powyżej – może złożyć reklamację.
-
W celu złożenia reklamacji Sprzedawcy, należy wysłać ją listownie pod adres: KRONODOM sp. z o.o., ul. Górnośląska 3, 43-200 Pszczyna bądź wypełnić elektroniczny formularz reklamacyjny dostępny w tym miejscu: https://kronodom.reklamator.com.pl/issue/register/rNFj9/pl
-
Zgłaszana reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe reklamującego umożliwiające przekazanie odpowiedzi na zgłoszenie, a także szczegółowy opis występującej niezgodności towaru z umową.
-
W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera wszystkich elementów niezbędnych do jej rozpatrzenia, KRONODOM wezwie reklamującego do uzupełnienia jej braków formalnych.
-
Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji zawierającej wszystkie elementy wskazane w ust. 4 i zostaną przekazane reklamującemu w takiej samej formie, w jakiej zgłosił on reklamację.
-
Odpowiedź na reklamację będzie zawierała rozstrzygnięcie reklamacji, uzasadnienie rozstrzygnięcia, a także ewentualne zamierzone/podjęte działania naprawcze.
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach jak również na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej. W tym celu, Konsument może w szczególności przystąpić do rozwiązania sporu online za pośrednictwem platformy: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
§11. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
-
Konsument ma prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Zamówienie zostało odebrane lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie towaru.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować KRONODOM sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie, ul. Górnośląska 3, 43-200 Pszczyna, tel. 506 200 009 adres e-mail: esklep@kronodom.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez pismo wysłane listownie lub pocztą elektroniczną). Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego w tym miejscu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy KRONODOM zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez KRONODOM), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym KRONODOM został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
Zwrotu płatności KRONODOM dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
KRONODOM może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia KRONODOM dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument powinien odesłać lub przekazać towar KRONODOM niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował KRONODOM o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie przed upływem terminu 14 dni odesłany lub dostarczony pod adres:
KRONODOM sp. z o.o.
ul. Górnośląska 3
43-200 Pszczyna -
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, a ich wysokość uzależniona jest od gabarytów oraz ilości zamówionych towarów, przy czym koszt przesyłki kurierskiej za wysyłkę 1 paczki o wadze do 30kg szacowana jest na maksymalnie na kwotę 120 złotych. W przypadku, gdy Zamówienie zostało dostarczone Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, KRONODOM jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
-
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Celem uchylenia jakichkolwiek wątpliwości interpretacyjnych, KRONODOM wyraźnie wskazuje, że Klient niebędący Konsumentem i nie korzystający z ochrony konsumenckiej nie ma prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży.
§12. REJESTRACJA ORAZ DOSTĘP DO KONTA
-
Rejestracja konta zapewnia Klientowi elektroniczny dostęp do historii transakcji dokonanych w Sklepie internetowym, statusu złożonych Zamówień, możliwość zapisywania i modyfikacji danych kontaktowych oraz danych adresowych przypisanych do Klienta dla przyszłych transakcji.
-
W celu rejestracji konta, Użytkownik korzysta z interaktywnego formularza rejestracyjnego, w którym należy:
-
podać adres e-mail niezbędny do rejestracji konta, który jednocześnie staje się indywidualnym loginem Użytkownika do swojego konta w Sklepie,
-
podać dane kontaktowe niezbędne do rejestracji konta w Sklepie (imię, nazwisko, numer telefonu),
-
utworzyć indywidualne hasło,
-
zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,
-
opcjonalnie wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera.
-
-
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, następuje mailowa weryfikacja adresu
e-mail Użytkownika poprzez przesłanie na wskazany adres e-mail linku aktywacyjnego. Po dokonaniu aktywacji konta, dochodzi do zawarcia nieodpłatnej umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie obsługi konta na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Klient może w szczególności wypowiedzieć umowę poprzez usunięcie swojego konta w Sklepie lub poprzez przesłanie takiej intencji pod adres: esklep@kronodom.pl -
Poprzez rejestrację konta, dane osobowe Użytkownika przetwarzane są celem realizacji zawartej umowy obsługi konta na zasadach określonych w Polityce prywatności i Polityce cookie dostępnej w tym miejscu.
-
Klient jest odpowiedzialny za zachowanie poufności danych dostępowych do swojego konta tj. indywidualnego loginu i hasła.
-
KRONODOM ma prawo – bez zgody Klienta – usunąć nieaktywne konto Klienta, tj. takie, do którego Klient nie zalogował się przez okres co najmniej 24 miesięcy oraz w przypadku gdy KRONODOM zaprzestanie prowadzenia działalności za pośrednictwem Sklepu, o czym poinformuje Użytkownika mailowo.
§13. FUNKCJONALNOŚCI SKLEPU
-
KRONODOM umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z funkcjonalności, które nie wymagają od Użytkownika podjęcia innych czynności niż podstawowa obsługa interfejsu Sklepu, takich jak:
-
przeglądanie oraz wyszukiwania przez Klientów Produktów znajdujących się w Sklepie,
-
skorzystanie z przechowalni Produktów celem oznaczenia Produktów, którymi Użytkownik jest zainteresowany,
-
skorzystanie z porównywarki Produktów, która umożliwia porównanie parametrów Produktów dostępnych w Sklepie między sobą.
-
-
KRONODOM udostępnia także funkcjonalności Sklepu, z których skorzystanie wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:
-
podać dane kontaktowe niezbędne do kontaktu– w przypadku formularza kontaktowego,
-
podać dane identyfikującego reklamującego oraz zawartą Umowę sprzedaży, a także dane kontaktowe - w przypadku formularza reklamacyjnego,
-
opisać przedmiot sprawy,
-
zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,
-
opcjonalnie wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera.
-
-
Poprzez wypełnienie formularzy, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych celem obsługi jego zapytania lub zgłoszenia na zasadach określonych w Polityce prywatności i Polityce cookie dostępnej w tym miejscu.
§14. SUBSKRYPCJA NEWSLETTERA
-
KRONODOM umożliwia Użytkownikom subskrypcję newslettera, która to usługa polega na przesyłaniu Użytkownikowi elektronicznych informacji handlowych (marketingowych) związanych z funkcjonowaniem Sklepu oraz działalnością KRONODOM.
-
Skorzystanie z usługi newslettera wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:
-
wskazać adres poczty elektronicznej (adres e-mail),
-
potwierdzić chęć zapisania się do newslettera. Zapisanie się do newslettera stanowi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz na przetwarzanie danych osobowych związanych ze świadczeniem tejże usługi.
-
-
Świadczenie usługi newslettera rozpoczyna się w momencie skutecznego dokonania przez Użytkownika czynności wskazanych w ust. 2 powyżej.
-
Po wyrażeniu zgody na otrzymywanie newslettera dochodzi do zawarcia pomiędzy KRONODOM a Użytkownikiem nieodpłatnej umowy o dostarczanie treści cyfrowej (newslettera) na czas nieoznaczony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Klient może złożyć wypowiedzenie w szczególności poprzez przesłanie takiej informacji pod adres: esklep@kronodom.pl
§15. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH ORAZ PLIKI COOKIE
-
Przetwarzanie danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w ramach korzystania ze Sklepu odbywa się zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – tzw. „RODO”, polską Ustawą o ochronie danych osobowych oraz polską Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
-
Administratorem danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Sklepu jest KRONODOM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pszczynie, ul. Górnośląska 3, 43-200 Pszczyna, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000890588, posługująca się numerem REGON: 388472439 oraz NIP: 6381844547, kapitał zakładowy 50.000,00 zł wpłacony w całości, tel. 506 200 009, adres e-mail: esklep@kronodom.pl
-
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności prawa przysługujące Użytkownikowi w tym zakresie, a także podstawy przetwarzania danych udostępniane są Użytkownikowi w momencie przekazywania przez niego danych osobowych (np. przy rejestracji konta w Sklepie, przy składaniu zamówienia - Użytkownik ma możliwość zapoznania się z zasadami ochrony danych przed rejestracją konta/złożeniem zamówienie; dotyczy to także pozostałych Usług świadczonych droga elektroniczną, w których Użytkownik przekazuje dane osobowe), a następnie w każdej chwili dostępne są w Polityce prywatności i polityce cookie dostępnej w tym miejscu.
-
W ramach funkcjonowania Sklepu, zbierane są w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookie Użytkowników zapewniające prawidłowe działanie Sklepu, a także utrzymanie i zwiększenie jej funkcjonalności oraz prowadzenie zewnętrznych kampanii reklamowych. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce prywatności dostępnej w tym miejscu.
§16. PRZEPISY KOŃCOWE
-
Umowy pomiędzy KRONODOM a Klientem zawierane są wyłącznie w języku polskim.
-
We wszelkich sprawach związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Użytkownika oraz realizacją zawartych umów, KRONODOM będzie kontaktował się Użytkownikiem mailowo pod wskazany przez niego adres e-mail.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie, powszechnie obowiązujące przepisy.
-
Dla spraw powstałych w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną objętych niniejszym Regulaminem, prawem właściwym jest prawo polskie. Jeżeli jednak przepisy, które obowiązują w państwie Konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej za pośrednictwem Sklepu.
-
Wszelkie spory wynikające z korzystania przez Użytkowników ze Sklepu, Strony będą starały się rozwiązywać polubownie.
-
W przypadku gdyby jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu były lub stały się nieważne, pozostała część Regulaminu zachowuje moc obowiązującą, chyba że z okoliczności wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby dokonana. Strony zobowiązują się niezwłocznie podjąć negocjacje celem zastąpienia nieważnych postanowień regulacją, która będzie możliwie jak najbliższa celowi nieważnego postanowienia.
-
KRONODOM może zmienić lub zaktualizować niniejszy Regulamin, w szczególności aby:
-
uwzględnić zmiany w usługach lub sposobie prowadzenia działalności (np. nowe usługi, funkcje, technologie, ceny czy korzyści),
-
uwzględnić zmiany wynikające z regulacji prawnych lub regulacji związanych z bezpieczeństwem,
-
zapobiec nadużyciom lub szkodom.
-
W przypadku wprowadzenia przez KRONODOM zmian w Regulaminie, zarejestrowani Użytkownicy zostaną powiadomieni drogą mailową o tejże zmianie z zachowaniem możliwości rozwiązania umowy o świadczenie usług elektronicznych.
-
W każdej chwili archiwalne wersje Regulaminu dostępne są na żądanie Użytkownika.
-
KRONODOM wskazuje następujące dane kontaktowe:
KRONODOM sp. z o.o.
ul. Górnośląska 3
43-200 Pszczyna
tel. 506 200 009
adres e-mail: esklep@kronodom.pl